Saturday, July 31, 2010

Outing With MAYA...

Bosan nya cuti2 ni..
dah la cuti.. hidup sorang2.. 
hidup diperantauan pulak 2..
cuti ni ape lagi keje aku amik MAYA then g la jalan2 cari port..
ni jela keje aku tiap2 kali cuti.. 
macam dah xde keje lain..
tapi xpe.. untuk memahirkan diri sendiri jugak.. 
pape pun ni la pic2 outing kali ni.. 
xtahu nak kate ok ke ape...

 Panorama

gambar panorama style..
aku saje nak test style ni..
dalam pic ni hasil combination 10 pic..
huhu bazir kan..
tp xpe.. nak blaja punye pasal kene cube sume..
pic ni aku amik mase dekat lagun kuala ibai, terengganu...

HDR picture

ni pun aku baru nak blaja.. 
HDR = High Dynamic Range
agak susah gak la nak buta pic ni.. 
sebab MAYA = D60.
so MAYA xde AEB..
AEB = Auto Exposure Breaketing
function ni tersangat la perlu bila kite nak buat HDR ni..
sebab dengan adenya AEB ni secara auto nye kite boleh dapat pic yang berlainan exposure..
xpayah macam aku ni siang-siang hari kene pacak triport untuk dapat angle yang sama..
pastu nak kene adjust shutter untuk dapat kecerahan die.. 
fining la fining..
pape pun okey la..
dapat gak la aku hasil yang agak ok..
then awan agak gelap sebab time 2 nak hujan dah...
ok la nanti aku nak update lg pic-pic amatuer aku...
ok bye...

2 comments:

  1. walau tak paham AEB, HDR etc2..tapi aku masih minat foto2 mu. aku suka! =)

    p/s: aku cuma tau AOB, iaitu anterior open bite. hahaha..=p

    follow kamu~

    ReplyDelete
  2. Hehe 2 lain... urm thanks... xperlu paham.. hanye perlu menghayati..
    haha ckp mcm bagus je.. padahal buruk je pic2 ni.. hehe

    ReplyDelete